štvrtok 29. decembra 2016

Háčkovaný zimný set_osmičkový

Prišla ku mne krásna prosba o háčkovanie zimnej čiapky - teraz tak veľmi žiadanej, osmičkovej. A nakoniec sa k nej pridružil aj tunelový šál a rukavičky.
Myslím, že sa mi ešte nestalo, že som sa na niektoré tvorenie netešila, ale toto ma lákalo obzvlášť. Niečo veľké, teplučké, taká milovaná klasika v modernejšom šate.


     
Prišlo na výber farby. Vojenská zelená...ufff. Budúca nositeľka zvolila farbu, ktorá ma v prvom momente neohúrila, ale nakoniec som bola veľmi veľmi milo prekvapená z toho, ako mi tento odtieň učaroval ;)





Keď prišiel veľký "zelený" balíček, nevedela som sa dočkať večera, kedy po celodenných rodičovských povinnostiach usadnem k háčiku. Padla ôsma hodina a mohla som začať.
Použila som priadzu od Himalaya - Everyday dvojmo. Uvažovala som nad Everyday Big, ale nestačil ani výber odtieňov a hlavne pri pletení hrubších vecí som prišla na to, že výsledok je mäkkší ak použijem tenšiu vlnu dvojmo. Približná spotreba na celý set bola 7 klbiek.


   Čiapka vznikala podľa overeného anglického návodu uverejneného - TU. Ibaže vzor som si trošičku pozmenila. Robila som "trojprúdové" osmičky (čiže po 3 kábliky z každej strany - spolu 6 prepletených prúžkov) a medzi nimi ešte prepletaný pruh z 2 káblikov. Začína sa pružným lemom, ktorý sa zhotoví podľa obvodu hlavy. Odporúčam urobiť ho taký akurát, pretože časom ešte povolí. Takže potom som vychádzala z počtu očiek ktoré vznikli, a na základe toho som vydumala svoj vzor. Priadza je použitá dvojmo háčikom č. 7-8.




   Tunelový šál si vyslúžil vzor, veľmi podobný pletenému, ktorý je krásne pružný a poddajný. Prikladám aj návod na tento skvelý vzor - TU. Ja som zvolila dĺžku preloženého šálu cca 65-70 cm a šírku cca 30 cm, tým vznikol tunel na dve omotania. Priadza je použitá takisto dvojmo, avšak väčším háčikom ako pri čiapke. Myslím že to bol háčik č. 9.


                     

   Bezprstové rukavičky boli háčkované z jedného klbka - čiže už nie dvojmo! Veľmi jednoduchý návod nájdete - TU. 


                     


Užite si krásny tvorivý večer a ak máte chuť, vyrobte si teplučký set ;) Veľa radosti prajem...


PeTvoRka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára