sobota 12. novembra 2016

Bábätkovský zimný set_klasika

Opäť som skúšala detský svetrík. Tentokrát na želanie pre skoro dvojmesačné chlapčiatko. Dlho som hľadala návod a najviac sa mi páčil taký s elegantným golierikom. Žiaľ, tento typ svetríka som našla len štrikovaný. A tak prišla malá výzva a myslím, že sa celkom podarila. Prvýkrát som si už naozaj musela niektoré veci rozkresliť a počítať a počítať :)


Pracovala som s priadzou Dolphin Baby, veľmi obľúbenou mäkkučkou detskou vlnou, ktorá nerobí moc zreteľnú štruktúru. A preto bolo možné doháčkovať golierik systémom "tam a späť". Totiž práve tento systém je kameňom úrazu pri háčkovaní, pokiaľ chcete aby mala pletenina jednotnú úhľadnú štruktúru. Štrikovanie rieši tento problém tak, že sa jedným smerom štrikuje hladko a späť obrátko. Ibaže háčkovanie nemá takúto vychytávku. Jednotná štruktúra vzniká len vtedy, pokiaľ sa robí do kruhu, čiže žiadne - späť.



A ďalší veľký poznatok z háčkovania oblečenia, hlavne toho detského je, že tabuľková veľkosť detských vecí skoro nikdy nesedí so skutočnosťou. Myslím všeobecnú tabuľku akéhokoľvek detského oblečenia, dostupnú na internete. Mamičky si možno všimli, že ich detičky nosia veci ktoré niekedy vôbec nezodpovedajú ich veku. Pozorovala som to aj ja....ale myslela som, že len naše slečny rastú nejako príliš rýchlo. Teraz som už presvedčená o tom, že to nie je iba individualitou každého malého človiečika, ale aj s tou tabuľkou niečo nebude v poriadku. Keby mala dátum vydania, tak by bol možno veľmi starý. Celkovo pozorujem, že detičky kedysi a dnes, sú veľmi rozdielne, vo všetkom... takže maminy maličkých, nenariekajte že sa nezmestíte ani do tabuľky pani doktorky. A môj veľký poznatok je: Pýtaj rozmery (aspoň približné, keďže dieťatko rastie niekedy rýchlejšie ako ja háčkujem) predtým ako začneš! Takže pre tentokrát musím začať znovu. Menšia, novorodenecká verzia mi tým pádom zostáva "skladom" :)

         

         


Háčkovala som aj topánočky a čiapočku pre malého princa. Tie prekvapivo veľkostne sedeli podľa tabuliek. Návod na topánočky nájdete TU. Z farebnej priadze a s lemovaním sú tiež veľmi pekné, ja som dostala inštrukcie - čisto biele. Čiapočka je veľmi jednoduchá, z krátkych stĺpikov, háčkovaná stále dokola. Klopy na ušká som robila tam a späť tak, že som vždy na konci ubrala, čiže odhadom. Šnúrky sú točené. Točením jedného konca priadze (keď je druhý koniec priviazaný, aby sa netočil) a následným spojením koncov šnúrky, vzniká veľmi efektná šnúrka.

Tak ja sa idem pustiť do opakovania sniežikovo bieleho svetríka vo väčšom prevedení. Teším sa, že si svoj nový výmysel zopakujem. Pokiaľ sa vám tieto vecičky páčia a máte ich pre koho tvoriť, smelo ich vyskúšajte!

Kiež by už bolo sniežikovo bielo aj za oknom...


Petvorka


2 komentáre:

  1. Dobry den, aka je, prosim, vzorka na svetriku? Dakujem za odpoved.Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekny den,
    svetrik je robeny obycajnym PDS - polodlhy stlpik. Svetriky sa mi najlepsie robia podla tohoto dostupneho navodu http://www.pilgrim.tode.cz/navod-hackovany-kabatek/
    Tam je myslim dlhy stlpik, ale pri tomto malickom som robila polodlhy a golierik som si uz robila podla seba - ten bol robeny kratkymi stlpikmi.
    Dufam ze som Vam trosku pomohla :) ...prijemne tvorenie prajem, krasny vecer

    OdpovedaťOdstrániť