nedeľa 30. októbra 2016

Zimná čiapka s brmbolčekom + návod


Chcem či nechem, začínajú ma príjemne otravovať myšlienky na Vianoce :))

Z príliš skorých reklám na tieto krásne sviatky bývajú ľudia znechutení. Nedivím sa, pretože zhon ktorý si sami zorganizujeme, býva vyčerpávajúci. Jediné čo považujem za príjemné, je plánovať si už teraz, ako niekoho potešiť. Ale aj pri tom treba veci nechať trochu "ísť samé"

Mávam v hlave veľa predstáv - aj keď už vopred viem, že ich všetky nemôžem stihnúť zrealizovať ani do budúceho roka :) Ale to nadšenie a radosť ma naplnia silou... a keď sa ustálim a kriticky pozriem, čo zmôžem, chytím háčik a začínam "vianocovať"

Tak ma napadol minulý rok - vsadila som na klasiku a tak, okrem iného, vznikli háčkované čiapočky pre naše staršie dievčatá.
Po dlhom hľadaní ma oslovila priadza Everyday Big Fabric, háčkovala som háčikom č.8. Čo ma dosť prekvapilo, bola veľká spotreba vlny a klbko len-len vystačilo na jednu detskú čiapku :)




Keďže je priadza veľmi hrubá a navyše efektná, nevymýšľala som nijaký zložitý vzor. Aby však čiapočka nebola úplne obyčajná, robila som polodlhé reliéfne stĺpiky, ktoré zhora dolu tvoria prúžok. Háčkovala som od vrchu dlhé stĺpiky a aby mala čiapka trošku špicatý tvar, pridávala som v každej druhej rade, nie v každej ako to býva klasicky. Spodný lem tvoria 3 rady krátkych stĺpikov.

Pripojím sem odkaz na skvelý NÁVOD, z ktorého som vychádzala, kde sa tiež využíva reliéfny stĺpik a dá sa upraviť aj na spôsob tejto mojej čiapočky. Tu sa prúžky obtáčajú okolo čiapky - často som podľa tohto postupu háčkovala, či už so šiltíkom alebo bez. Vyskúšajte ;)





Tento rok takisto zvolím klasiku :) Náhodou deťom chýbajú práve teplé nákrčníky ...ibaže teraz budú vznikať 4 kusy v dvoch rôznych veľkostiach.
Tiež nevyzerajú zložito, ale keďže nemám presný návod, bude to práca štýlom pokus - omyl. Takisto vsadím na efektnú priadzu, tentokrát NAKO Spaghetti Effect. Vlna už je objednaná a dúfam že splní moje očakávania. Kľudne sa inšpirujte z tohto odkazu - nákrčník s gombíkom.
Prídem sa vám pochváliť, alebo posťažovať s výsledkom ;) Hlavne dúfam že detičky budú spokojné a v teplúčku.


Majte príjemné a tvorivé večerné chvíle


PeTvoRka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára